Simplificare de vară în 5 zile sau debarasare de nimicuri ce ne țin pe loc și în același timp suntem recunoscători pentru ceea ce avem.

Americanii o numesc 5 Days of Thankful Decluttering Challenge!

Casă, birou, programul zilnic, social media și gânduri!

Am combinat recunoștința, debarasarea și starea de bine într-o singură provocare ce durează doar 5 zile.

Smart no? Păi ce să-i faci –Have less, be more it’s my middle name.

Provocarea aceasta de debarasare în cinci zile se desfășoară doar în luna lui noiembrie, am văzut-o în diverse tutoriale video din Statele Unite, am citit pe diverse bloguri despre cum funcționează și am aplicat-o și eu anul trecut.

Am adaptat-o nevoilor mele și am combinat-o cu alte elemente astfel încât să ne ajute să trăim conștient, ancorați în prezent, să fim recunoscători, să trăim mai valoros și mai simplu. Acum, o dau mai departe.

Cum decurge această simplă provocare de vară?

Uite care sunt pașii:

  1. Timp de 5 zile, doar o oră pe zi (power hour) ne concentrăm să debarasăm 20 de articole acolo unde simțim că ne sufocăm de prea multe. Adică debarasăm doar în anumite zone din casă, de exemplu, simplificăm doar în baie sau doar în…. bucătărie-dormitor-cosmetice-haine-jucării-cărți, din birou, social media feed și desktop, programul zilnic și nu în ultimul rând… gândurile toxice.
  2.  În fiecare seară scriem 5 motive pentru care suntem recunoscători și câte lucruri am reușit să debarasăm (pozele sunt binevenite)
    La finalul celor 5 zile vei avea cel putin 100 de lucruri de scos din viața ta, casa ta, din programul tau sau din ceea ce nu-ți mai aduce bucurie.

Provocarea se desfășoară la început de lună sau săptămână. Poate fi facută oricand simti nevoia de o eliberare. De exemplu eu o incep pe 1iunie până pe 5 iunie sau de luni până vineri.

De data acesta, pentru ca este un concept nou, partenerii mei Top line Romania  oferă produse  de lux pentru starea de bine de după debarasare celor ce participa alaturi de mine in retelele de Social Media, în perioada 1-5 iunie 2020.

Uite zonele propuse de mine pentru simplificare:

1.Simplificarea casei pe zone

Am ales la această parte de simplificare a casei un singur loc c are pentru mine este haotic și simt că nu îmi mai aduce bucurie, Dormitorul, în mod special sifonierul.

Dormitorul este zona mea de relaxare și de energie. Sanctuarul meu de stare de bine. Un somn bun mă ajută să am următoarea zi mult mai productivă iar hainele împrăștiate de colo-colo îmi dau o stare de stres inutil. Așadar prima zi din provocare o dedic dormitorului și hainelor. Voi elimina 20 de obiecte ce nu îmi mai fac plăcere în decurs de o oră.

2. Biroul.Zona de lucru

Ziua a doua de provocare voi continua cu Biroul.

Când zona ta de lucru, biroul tău căci la el mă refer, este plin cu hârtii, cărți, căni de ceai sau cafea, pixuri, creioane, carioci care nu funcționează, capsatoare, decapsatoare, riglă, etichete și toate cele, dezordinea din acest spațiu îți scade productivitatea.

Un spațiu de lucru cu mai puține lucruri, mai puține distrageri te poate ajuta să fii mai puțin stresat și mult mai productiv. Un birou curat îți crește eficiența dar și abilitatea de gestionare a timpului tău, resursa cea mai de preț.

  3.Social Media feed, newletters & unknown friends

*N-ai Facebook, nu exiști* îmi spuneau acum ceva vreme prietenii mei. So, mi-am facut cont personal apoi un alt cont de business. Am dat like-uri altor pagini și m-am înscris și în grupuri, cam vreo 500+ la număr iar feedul meu de media este un … ding, ding, ding continuu, cumulat cu mesajele/notificările din grupurile de părinți din whatapp sau newsletter-urile din email.

Mai lucrează Helenita dacă poți.

Social Media ar trebui să fie o unealtă de promovare, un motor motivant pentrumine si pentru tine si afacerea ta și nu o formă de stres. La fel si monitorul tău sau pozele și aplicațiile din telefonul tău smart.

Samantha Warren zice asa * When you declutter your Social Media feeds and become more selective about the content you consume, you’ll likely notice a positive change in your mental wellness.*

4. Programul zilnic

Cine nu știe câte roluri are o mamă să ridice mâna sus.

Că nu erau ele destule s-a adăugat și școala de acasă și opționalele -extra, extra, extra. Pentru a avea un program bine determinat este nevoie de planificare, disciplină și o bună organizare.

Aceasta este cheia unei vieți trăite conștient, a unei vieți care contează.

Madalina Preda, buna mea prietenă, scrie pe blogul său Simplu e mai bun despre importanța planificării timpului si sunt de acord cu asta, planificarea ajuta mult la eficientizarea sarcinilor iar de la Anamaria Ivan aka Zăna Scutecel   am reținut din articolul ei de azi că este ok să te pui pe primul loc, ca prioritate în propria ta viață  fără să te simți prost sau vinovat pentru asta.

It’s OK să spui nu cât mai des.

Cum spuneam mai sus, NU trebuie să te simți vinovat că te pui pe primul loc, especially if you’re overwhelmed(și care mamă nu este) to the point of shutting down.

Nimeni nu își dorește să ajungă la epuizare, copleșire sau BURNOUT.

So, dragă prietene care îmi citești acest articol, your schedule is the first thing you should declutter to manage all the stress in your life. Fă această provocare și vei găsi liniștea, armonia și libertatea în propria ta viață. Less mess, less stress! Păi nu?

5.Gândurile. Declutterul mental.

Ehe, aici e aici! Mi-a plăcut fraza următoare și o scriu și aici să nu o pierd *When you get rid of the unnecessary thoughts, you can focus on what really matters to you.*

Ei bine, gândurile au asupra noastră o putere inimaginabilă. Cam de aici, de la gânduri, începe să se formeze programul nostru, ziua noastră, viața noastră.

Când lista de ToDo din mintea noastră este interminabilă intervine haosul și frustrarea că nu am îndeplinit la timp multidudinea de sarcini.

Sarcinile acestea tot noi le-am scris dar nu am dat importanță prioritizarii. Timpul pentru sine, acest wellbeing al lui 2020 dispare dacă nu suntem atenți.

Am învățat de la Brian Tracy că 3 este numărul sarcinilor cele mai importante din zi restul le faci cănd și cum poti dar fără să te simti prost. Nu suntem super oameni nu avem superputeri.

Fă-ți timp pentru tine, timp pentru relaxare și stare de bine în fiecare zi măcar 15 minute.

Pe site-ul celor de la Time.com am gasit asta -The most effective way to declutter your thoughts is to improve your mindset. When you practice gratitude daily and focus on the positive, the little problems in your life won’t seem as bad.

Sper că v-am captat atenția către acest tip de simplificare a vieții pe toate planurile. Poti descarca gratuit lista la finalul articolului.

Pentru a participa gândește-te bine care sunt zonele ce necesită simplificare-debarasare apoi:
1.Confirmă în fiecare seară ca ai indeplinit provocarea cu o poză a ceea ce ai simplificat plus cele cinci cuvinte de recunoștintă.Uite mai jos lista mea unde poti nota.
2.Invită prieteni care crezi că le este benefică provocarea să vă susțineți reciproc.  3.Lasă-mi un mesaj despre cum te simți la finalul acestei provocări

Descarcă gratuit de aici lista  provocarii mele de 5 zile  de recunostință și simplificare!

                                        Thankful Declutter

________________

Sper că informațiile mele de mai sus îți sunt utile sau de inspirație și le vei aplica și tu când simți sau când timpul îți permite. Dacă îți plac și de inspiră postările mele despre organizare, curățenie, bucătăreală și cămin în general, intră te rog și pe pagina de Facebook a blogului meu si sustine-mă cu un like&share.

Mă mai găsești pe YouTube si Instagram cu același nume Acasa_cu_mami  sau Elenasantos_home pe Insta dar și în grupul cu idei de organizare, economisire și timp liber, grup unde poți găsi soluții smart adaptate fiecărui stil.

Sunt Elena și te îmbrățișez cu drag!

Spor și energieee…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.