Trei copii, vârste diferite, casă mare cu 12 încăperi de curățat și ordonat (fără să pun și holurile la socoteală), curte mare, grădină de legume, grădină de joacă, gătit, spălat rufe, întins rufe (Doamne Ajută la un uscător așa cum au americanii), călcat rufe, DIY- meșterit câte ceva, cursuri, seminarii, evenimente, blogging și vlog? Oalele, muicăăă!

Deseori sunt întrebată:

Helenita, cum faci față?

Cum reușești să ai timp de toate, cum de ai atâta energie, e greu, e costisitor? Ei bine, despre programul meu într-o zi obișnuită am scris în articolul Mămică organizată, cămin fericit!  

TIP nr.1 și fundamental aș zice: acceptă că o mamă fericită NU trebuie să fie mama perfectă!

Ce tipsuri sau tehnici am?

Simplificarea și planificarea. Întotdeauna îmi planific ziua următoare și mi-o împart în calupuri realizabile. Obisnuiam să pun pe lista mea de To Do foarte multe task-uri de îndeplinit. Timpul nu-mi era destul. La final de zi, nu reușeam să le fac pe toate și normal că apărea oboseala, frustrarea și vinovația. că nu sunt suficient de organizată, să fac totul repede și perfect. Că aia face x, aia face x și y, cealaltă face…mă comparam cu alte mame, aparent perfecte. Pff!

Greșit, greșit, greșit! Nu te compara cu alte mame!

Am citit diverse cărți despre organizarea casei, biroului, timpului. Am ascultat diverse podcasturi despre motivațional, organizare, curățenie eficientă, managementul timpului…

Toate, dar absolut toate au un numitor comun lista de priorități acea,TO DO LIST. Bine, acum fiecare aplică în funcție de situația sa, a familiei și a nevoilor fiecăruia. Am realizat că managementul timpului nu există. Da, putem schița în linii mari însă, nu te pui cu neprevăzutul.

Acum, cănd sunt întrebată cum reușesc, îmi place să fac glume spunând că am o poțiune magică sau că am o armată de oameni care fac totul pentru mine.

 

Realizez că 90% din mame au dorința aceea nebună de a fi într-un top imaginar al mamelor perfecte, al mamelor ce îndeplinesc multe obiective într-o singură zi. Am fost și eu așa până când am fost copleșită de propriile mele standarde, de a excela în tot ce fac. Am ajuns la epuizare fizică și emotională. Starea de anxietate se instalase și mai ales sentimentul de vinovăție.

Organizare nu înseamnă perfecțiune.

Dap, am și eu zile cănd nu am chef să gătesc, să șterg praful sau să spăl geamurile ori frigiderul sau am chef să stau în pijama toata ziulica. Da, am voie. Mi-a luat niște ani buni să înțeleg asta! Prietena mea, Cristina (Zuzica mea)Ologeanu are un articol senzațional pe blogul său despre stările mamei. Citeste aici!

Îmi dau voie, acum, să fac atăt cât pot fără a contoriza și măsura calitatea lucrului făcut. Mi-am impus să debarasez casa de multe lucruri pe care le mutam de colo-colo în loc să le donez. Lucruri multe, muncă multă = epuizare!

Am învățat să spun STOP și NU. Ce bine e, pff!

Nu vă imaginați cum e și cum te simți când spui Nu, până nu încercați!

Așadar, am decis, în ultima vreme, să împărtășesc cu voi căteva tipsuri, sfaturi, numiți-le cum doriți și sper ca într-o bună zi, să concep un sistem de trucuri și tehnici pentru a reuși să îndeplinim tot ce ne propunem fără epuizare sau vinovăție.

Așa că pregătește-te. Mult mai multe postări pe această temă și videoclipuri   vor veni în calea ta, să te ajute să muncești mai puțin și să te bucuri de viața mai mult.

Sunt Elena și m-am decis să prioritizez.

Spor și energieee…

 

 

 

2 COMMENTS

  1. 12 încăperi??? Nenicuță neneeeee! Și 3 copii, vai de capu și de steaua mea. Păi ești super meseriașă, dragă Helenita! Te pup și mult spor în tot ceea ce faci, chiar și dacă stai toată ziulica în pijamale.

    • Multumesc Laura.Yep, 12 incaperi sunt: 4 dormitoare, 1 dressing, 2 bai, 1 living al copiilor, 1bucatarie, 1 dining si livingul mare, 1 birou. Fac ce pot cand pot. Nu am bani pentru statuie….hehehe!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.